Ανακοινώσεις

<< >>

Πρόσφατα νέα

Συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΗ

08 Feb 2019

Καλούνται τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΗ στη συνεδρίαση 4/11-02-2019 ημέρα ΔΕΥΤΕΡΑ και  ώρα 19.30, με θέματα:

Διαβάστε τη συνέχεια →

Μελέτη αναδασμού Ελαίας – Φοινικίου Φιλιατών

08 Feb 2019

Ανακοίνωση διενέργειας δημόσιας κλήρωσης για την ανάδειξη των εκπροσώπων (τακτικού και αναπληρωτή του) του ΤΕΕ/ΤΗ σε Επιτροπή διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου της μελέτης: ...

Διαβάστε τη συνέχεια →

Πρόγραμμα Εξετάσεων για τη Χορήγηση Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος

08 Feb 2019

To Τ.Ε.Ε. ανακοινώνει το πρόγραμμα των εξετάσεων για τη χορήγηση άδειας άσκησης επαγγέλματος Φεβρουάριος - Μάρτιος 2019.

Διαβάστε τη συνέχεια →

2η πρόσκληση ημερήσιας διάταξης

23 Jan 2019

Καλούνται τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΗ στη συνεδρίαση 2/24-01-2019 ημέρα  ΠΕΜΠΤΗ και  ώρα 19.30, με θέματα:

Διαβάστε τη συνέχεια →

1η πρόσκληση 2019 Δ.Ε.

15 Jan 2019

Καλούνται τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΗ στη συνεδρίαση 1/18-01-2019 ημέρα  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ και  ώρα 18.30, με θέματα:

Διαβάστε τη συνέχεια →

Δελτίο Τύπου για ''Μικρή Δ.Ε.Η.''

Σε έκτακτη συνεδρίασή της, η ΔΕ του τμήματος Ηπείρου του ΤΕΕ, σήμερα 3 Ιουλίου 2014, συζήτησε τις επιπτώσεις του προτεινόμενου διαχωρισμού από την ΔΕΗ του 30% των παραγωγικών της μονάδων και των πελατών της, με την δημιουργία νέας επιχείρησης  την λεγόμενη «Μικρή ΔΕΗ», και κατέληξε στα εξής:

Βασική υποχρέωση της πολιτείας είναι η μέριμνα για την διασφάλιση της παροχής των συνταγματικά κατοχυρωμένων κοινωνικών αγαθών, που ανάμεσά τους είναι και η ενέργεια.

Ο καθοριστικός ρόλος της ΔΕΗ στον εξηλεκτρισμό της χώρας και η συμβολή της στην ανάπτυξη και πρόοδο είναι αδιαμφισβήτητη.

Οι υποδομές ενέργειας που η ΔΕΗ δημιούργησε, επενδύοντας το υστέρημα και τον πλούτο των πολιτών και της χώρας είναι περιουσία του Ελληνικού λαού, ο οποίος απαιτεί ενεργειακή ασφάλεια, ποιοτικές υπηρεσίες, χαμηλό κόστος ενέργειας. Η υποχρέωση εξασφάλισης αυτών ανήκει εξολοκλήρου στο κράτος. Είναι θέμα εθνικής κυριαρχίας.

Σήμερα, που η απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας έχει θεσμοθετηθεί, το ενδιαφέρον για επενδύσεις στον τομέα περιορίστηκε σε μεταπρατικό επίπεδο με ταυτόχρονη προσπάθεια απαξίωσης της ΔΕΗ. Ακόμη και το κράτος την χρησιμοποίησε ως εργαλείο είσπραξης εσόδων και της δημιούργησε τεράστιο πρόβλημα ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Με πρόσχημα την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας, τον περιορισμό της δεσπόζουσας θέσης της ΔΕΗ και την άρση της μονοπωλιακής εκμετάλλευσης των λιγνιτικών και υδάτινων πόρων της χώρας επιχειρείται η επιλεκτική αφαίρεση του 30% όχι μόνο των παραγωγικών της μονάδων της αλλά και των πελατών της.

Αντί να θεσμοθετηθούν και εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις δημιουργίας νέων παραγωγικών μονάδων και προσέλκυσης νέων πελατών, μέσα από νέες επενδύσεις, προσφέρονται προς πώληση έτοιμα τμήματα της περιουσίας του Ελληνικού λαού.

Υπόσχονται και διαβεβαιώνουν για την μείωση του κόστους της ενέργειας με μόνη την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος ήδη υφιστάμενων μονάδων παραγωγής και αυτό το ονομάζουν απελευθέρωση και ανταγωνισμό. Και σε άλλες περιπτώσεις υποσχεθήκαν ότι θα επέλθουν μειώσεις τιμών. Οι τιμές δεν έπεσαν, όπως δεν θα πέσουν και στην περίπτωση αυτή γιατί πουθενά αυτό δεν συνέβη.

Με το νομοσχέδιο για την «μικρή ΔΕΗ» ουσιαστικά αποδυναμώνουν, μέχρι καταστροφής, την Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού. Πιθανά τότε να επανέλθει  το καθεστώς που πριν εξήντα χρόνια ίσχυε με αποικιοκρατικά χαρακτηριστικά. Θεωρούν ότι με τέτοιες επιλογές και ρυθμίσεις αυτόματα θα λειτουργήσουν οι νόμοι της αγοράς χωρίς ισχυρό έλεγχο και τήρηση των κανόνων, χωρίς πρώτα να δράσουν αποφασιστικά για την ανάταξη των διαπιστωμένων πρακτικών κακοδιαχείρισης και συμπεριφορών.

Προβλέπεται να εκποιηθούν υδροηλεκτρικές παραγωγικές μονάδες όπως είναι οι υδροηλεκτρικοί σταθμοί (ΥΗΣ) Πουρνάρι Ι και ΙΙ. Μονάδες υψηλού αρχικού κόστους μελέτης και κατασκευής αλλά με ελάχιστο κόστος παραγωγής και πλήρη ευελιξία και δυνατότητα παραγωγής ενέργειας στις ζώνες μεγάλης ζήτησης άρα και τιμής. Τα υδροηλεκτρικά έργα είναι έργα συνδυαζόμενου οφέλους διότι ρυθμίζουν και εξασφαλίζουν το νερό (το κατ’ εξοχή δημόσιο κοινωνικό αγαθό) και για άλλες ζωτικές ανάγκες και παραγωγικές δραστηριότητες. Τα χαρακτηριστικά των δυνατοτήτων των ΥΗΣ έχουν συνυπολογιστεί στις αποφάσεις κατασκευής τους και στην δικαιολόγηση και ανάληψη του υψηλού αρχικού κόστους τους. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα των τοπικών κοινωνιών να απαιτούν από την συντεταγμένη πολιτεία την εξασφάλιση και τον έλεγχο, κατ’ απόλυτο τρόπο, των δυνατοτήτων των ΥΗΣ. Η σε βάθος χρόνου συνεχής απόδοση των ωφελημάτων των έργων αυτού του είδους και της κλίμακας, δεν μπορεί να επαφίεται ουσιαστικά στην καλή πρόθεση των επενδυτών, όσες διαβεβαιώσεις και αν δώσουν και όσες δεσμεύσεις αναλάβουν, μια και φυσική και αναμενόμενη επιδίωξή τους είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους.

Επιλογές που βάσιμα πλήττουν, την δυνατότητα παρέμβασης και τον δημόσιο έλεγχο στην διασφάλιση παροχής των δημόσιων κοινωνικών αγαθών, μας βρίσκει αντίθετους.

Επιτελώντας τον ρόλο μας ως θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας και της κοινωνίας θα συμβάλουμε με την συμμετοχή μας σε προσπάθειες και πρωτοβουλίες που τεκμηριωμένα αναδεικνύουν τα προβλήματα και προσπαθούν να αποτρέψουν εφαρμογή καταστροφικών πολιτικών.